tag:blogger.com,1999:blog-3191442415860824932.post8463555468499180211..comments2023-12-30T14:40:00.842+01:00Comments on Jureckifoto: "Za bramami Ziemi Obiecanej"/"Behind the Gates of the Promised Land" Tomasz Sobieraja (2012)Krzysztof_Jureckihttp://www.blogger.com/profile/08811279119927331500noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3191442415860824932.post-55460875923016436522013-02-10T20:28:40.122+01:002013-02-10T20:28:40.122+01:00Klimaty to może są czasami podobne między klipem a...Klimaty to może są czasami podobne między klipem a fotografią T. Sobieraja, ale to zupełnie coś innego.<br />Krzysztof_Jureckihttps://www.blogger.com/profile/08811279119927331500noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3191442415860824932.post-28881686563234157662013-02-10T00:28:10.931+01:002013-02-10T00:28:10.931+01:00Tak na marginesie, kiedyś wpadł mi w oko ten teled...Tak na marginesie, kiedyś wpadł mi w oko ten teledysk.<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=rxZROArmniU<br /><br />Ma on „klimaty”, które idealnie uzupełniają się z tymi z prac Sobieraja.SZCZUPŁY MOJŻESZhttps://www.blogger.com/profile/11299859961165543250noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3191442415860824932.post-32423119037396875692013-02-09T18:39:19.492+01:002013-02-09T18:39:19.492+01:00dziękuję:
1) odpowiadam fragmentem swego tekstu To...dziękuję:<br />1) odpowiadam fragmentem swego tekstu Tomaszu Sobieraju z galerii FF z 2012 pt. "Dwa cykle, które zmienią fotografię w Łodzi?": "Tradycja tego typu realistycznej, ale skłaniającej się w stronę ekspresjonizmu interpretacji oczywiście istnieje w mrokach historii fotografii. Wymienię krytyczne wobec rzeczywistości zdjęcia Jacoba Riisa, Farm Security Administration, a później przede wszystkim Williama Kleina, Roberta Franka, Garry’ego Winogranda, którzy poszukiwali zupełnie innej fotografii niż tradycja decydującego momentu Henriego Cartier-Bressona.<br /><br />2. Są całe teksty teoretyczne o fotografii dokumentalnej. Ale jej istota została wcześniej wyrażona w filmie. Polecam tekst Johna Griersona "Dokumentalizm", 1932-34, w: "Europejskie manifesty kina. Antologia", wybór A. Gwóźdź, W-wa 2002.Krzysztof_Jureckihttps://www.blogger.com/profile/08811279119927331500noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3191442415860824932.post-9403516420502413362013-02-09T16:48:27.705+01:002013-02-09T16:48:27.705+01:00Witam Panie Krzysztofie
Mam prośbę, czy mógłby mi...Witam Panie Krzysztofie<br /><br />Mam prośbę, czy mógłby mi Pan pomóc zrozumieć lepiej ten fragment:<br /><br />„To przykład fotografii dokumentalnej, w której autor stara się być wiernym określonej tradycji i określonym przez nią wartościom”.<br /><br />Zawsze zastanawiało mnie, czym jest dokładnie FOTOGRAFIA DOKUMENTALNA? Więc nie za bardzo jestem w stanie wyobrazić sobie, jakim dokładnie wartościom był wierny np. autor cyklu "Za bramami Ziemi Obiecanej"? Czy FOTOGRAFIA DOKUMENTALNA to to samo co REPORTAŻ FOTOGRAFICZNY? A jeżeli nie, to jaka jest różnica?<br /><br />Pozdrawiam serdecznie<br />S.M.SZCZUPŁY MOJŻESZhttps://www.blogger.com/profile/11299859961165543250noreply@blogger.com